Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Genelkurmay'a Şikayet Mektubu

03.08.2001 tarihinde askeriyeye giriş yapıp 03.03.2002 tarihinde terhis oldum.

Terhis olduktan sonra aşağıdaki mektubun aynısını 9. Kolordu Komutanlığı'na, 3. Ordu Komutanlığı'na, Kara Kuvvetleri Komutanlığı'na ve Genel Kurmay Başkanlığı'na gönderdim. O zaman mektubun altına "Bir Vatansever" diye yazıp imza atmamıştım. Memur olduğum için ve memuriyetimde daha yeni olduğum için işin gerçeği biraz korktum. Çünkü beni Ankara'ya çağırabilirlerdi. Kurumuma da yeni geçiş yaptığım için, kurum amirim zorda kalmasın diye düşünmüştüm. Ama sonradan çok pişman oldum. İnternetten böyle bir sitenin olduğunu görünce çok sevindim. içimde kalan ukdede bu vesile ile giderilmiş oldu. Şu anki konumum itibariyla de isim vermekten ve ünvanımı yazmaktan ise asla çekinmiyorum.

Yardımcı Doçent Dr. Bayram YURT
Iğdır Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekan Yardımcısı
Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanı

GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI'NA,

109. Topçu Alayı'nda askerliğim esnasında gördüğüm, askerlik ahlakıyla bağdaşmayan meseleler konusunda sizleri haberdar etmeyi bir vatan görevi olarak görmekteyim.

Alay Hizmet Birliği Komutanı Topçu Üsteğmen C.Ö. askerlere hakaret etmekten zevk alan, askerleri döven ve küfreden davranışlarda bulunmasına rağmen hiç bir asker şikayet etmeye cesaret edememiştir. Bir askeri döverken asker dengesini kaybedip kafasını yere çarparak hastanelik olmuş ve geçici şuur kaybına uğramıştır.

Alay mutfağında mutfak kısım komutanı olan Levazım Üstçavuş O.G.Y., asker istihkaki için alınan tüpgazlari el altından Çiğdemlik Subay Gazinosu'na vermekteydi. Askerlerin kumanya istihkakindan kesip şahsına ayırmaktadır. Portör muayenesi olmayan, süresi biten ve portör muayenesi iptal olan askerleri kılıfına uydurup mutfakta çalıştırmaya devam etmiştir.

Yukarıda bahsettiğim konular Mutfak Kısım Komutanı Levazım Üstçavuş O.G.Y. ve mutfağın bağlı olduğu Alay Hizmet Birliği Komutanlığı görevinde bulunan Topçu Üsteğmen C.Ö. döneminde olmuştur.

Vatana hizmet aşkıyla asker ocağına gelen askerlerin maaalesef %90'nının askerlikten nefret etmiş bir şekilde terhis olmasının ve askerden önceki ve sonraki duygularının arasında dağlar kadar fark olmasının altında, bu gibi asker ahlakına, daha doğrusu insan ahlakına yakışmayan tavır ve davranışları komutanlarında görmesi en önemli faktördür diye düşünüyorum.

Bir vatansever...

Bize ulaşan, Yrd.Doç.Dr.Bayram YURT
Iğdır Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekan Yardımcısı
Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanı
Merkez/IĞDIR

Zİyaretçİ Sayısı