Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Özel Kuvvetler'de Askerlik İşkencesi

Ankara Gölbaşı Özel Kuvvetler Komutanlığı Oğulbey Kışlası'nda askerliğini yapan H.K, yaşadıklarını 'kabus' olarak tanımlayarak, "Askerlik yapmak zaten çok kötü bir duygu ama özel kuvvetlerde askerlik yapmak resmen işkence... Her yaptığın suç sayılıyor. Eğer Kürt bir asker hata yapmışsa diğerlerine verilen cezanın iki katı ceza alıyor" dedi.

Gölbaşı Özel Kuvvetler Komutanlığı Oğulbey Kışlası'nda askerliğini yapan H.K.’nın burada gördüğü kötü muameleden dolayı psikolojisi bozuldu. Askerliğini 6 ay önce bitirmesine rağmen hala kabuslar gören H.K, gördüğü psikolojik tedaviye rağmen henüz tam olarak düzelemedi.

'DÜŞMANIMIN BURADA ASKERLİK YAPMASINI İSTEMEM'

Özel Kuvvetler Komutanlığı'nda yaşadıklarını ANF'ye anlatan H.K, "Hiç kimsenin burada askerlik yapmasını istemem. Düşmanım dahi oraya düşmesin" dedi.

H.K., "Özel Kuvvetler her yönüyle işkence ve baskının merkezi gibi çalışıyor. Askerin orada bir köpek kadar değeri yok. Başına ne zaman ne gelir hiç belli olmaz. Askerliğimi bitirdiğim için yatıp kalkıp dua ediyorum" diye konuştu.

PSİKOLOJİK TEDAVİ GÖRDÜ

Rütbeli askerlerin erlere her türlü kötü muameleyi 'zevkle' yaptığını söyleyen H.K., "Orada hata yapman gerekmiyor. Çünkü rütbeliler mutlaka bir kusurunu bulup seni cezalandırıyor. Resmen kabuk gibiydi. Hala rüyalarıma giriyor. Yaşadığım kötü günler psikolojimi bozdu. Tedavi gördüm ama henüz tam olarak iyileşemedim" şeklinde konuştu.

'KÜRT İSEN SUÇLUSUN'

Kürt askerlerin diğerlerine göre daha şanssız olduğunu vurgulayan H.K, "Benim doğum yerim Mersin göründüğü için şanslıydım. Kürt olduğunu öğrendikleri andan itibaren psikolojik işkence başlıyor. Eğer küçük bir hatanı yakalarlarsa da olmadık cezalara çarptırıyorlar. Benim bir arkadaşım komutanın emriyle sürat yaptığı için 21 gün hapis cezası aldı. Oysa ki, komutan hız yapması için emir vermişti. Arkadaşım bunu söylemesine rağmen cezadan kurtulamadı. Kürt olmak suç sayıldığı için ben hiç orada Kürt olduğumu söylemedim" diye kaydetti.

'ÇARŞIDA PEŞİMİZE ADAM TAKIYORLARDI'

H.K., yapılan kötü muamelenin sadece kışla içinde kalmadığını ifade ederek şöyle devam etti:

"Çarşı iznine çıkmadan önce bizi tembihliyorlardı; 'kimseye asker olduğunuzu, Özel Kuvvetlerde olduğunuzu söylemeyeceksiniz' diye... Biz çarşıya çıktığımızda sivil askerler takıyorlardı peşimize...Çarşıda karşımıza çıkıp, 'sen asker misin, askere benziyorsun, ben de askerim' gibi şeyler söyleyerek, sohbet açıyorlardı. Eğer onun sivil asker olduğunu anlamazsan yandın. Konuşursan ve asker olduğunu söylersen 7 gün hapis cezası veriyorlardı. Hepimiz paronayak olmuştuk. Kendi arkadaşımızla bile konuşamıyorduk. Orada kimseye güvenemezsin."

Eğitimlerinin de çok ağır olduğunu anlatan H.K., "Kışın ortasında buzu kırıp içinde nefes tutturuyorlardı. Bunu yapanların rütbesi artıyor. Ben oradan kurtulduğum için her gün dua ediyorum. Düşmanım orada askerlik yapmasın" dedi.

Özel Kuvvetlere dönem dönem yabancı askerlerin gelerek, eğitim aldığını söyleyen H.K., kendisinin orada olduğu süreçte Çin'den askerlerin geldiğini ve eğitim aldığını belirtti.

Umut Akpınar'ın haberi, ANF [Fırat Haber Ajansı], 06 Mart 2010

Zİyaretçİ Sayısı